tiistai 1. syyskuuta 2015

Raitapillit pihisten.

Illan hämyssä illan inspiraatio: paperisista mehupilleistä minibanneri makuuhuoneeseen ihan vain koristeeksi.
Leikkasin pillin kolmeen puoliksi ja pujottelin kolmesta palasta aina kolmion. Banneri on niin kevyt, että kiviseinässä pysynee teippipaloin. Ehkä. Tai sitten se tipahtaa jo ekana yönä päähän.
Raidalliset mehupillit ostin Clas Ohlsonilta - samoja löytyy muistaakseni myös keltaisena ja pinkkinä.
Olin niin tohkeissani näistä pilleistä, että tein myös toiset pillikorvikset. Koivu-kuvioiset tein jo keväällä (ks. niiden ja monen muun pilli-askartelun postaus täältä) ja olen pitänyt niitä todella paljon kesän aikana. Usein ovat myös puhutelleet ja harva on arvannut, että ovat todella paperisista mehupilleistä! (Pillien pinnat olen liimalakannut. Koivut kestivät myös erään sadesään, eivät olleet kosteudesta moksiskaan.)

4 kommenttia:

  1. Hauskan näköinen viiri ♡
    Mukavaa syksyn alkua.

    VastaaPoista
  2. Hei! Suunnittelin tekeväni lahjaksi pienet origamikurki-korvikset ja mietin tuota lakkaamista. Mitä lakkaat olet käyttänyt näiden korviksien pakkaamiseen? Olen melko aloittelija askartelussa ja kaikki nämä ovat ihan herpreaa minulle vielä.:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen kokeillut useampaa sorttia, ihan askarteluliimasta ohennettusta diy-liimalakasta kirkkaaseen kynsilakkaan. Sanot olevasi aloittelija, joten suosittelen satsaamaan decoupage-lakan (merkillä ei väliä, useimmat ovat laadukkaita), ksoka se soveltuu monelle materiaalille ja voit käyttää sitä moneen muuhunkin projektiin. Sivele vain ohuita kerroksia 2-3kpl niin varmasti tulee kosteuttava kestävä pinta :)

      Poista

Jo muumeissa opetettiin: Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, ole mieluummin hiljaa.